A programról...

Az OkosKaLand által létrehozott "Mesékkel az iskolába" komplex iskola-előkészítő program alapján ajánlom fel minden leendő "játszótársamnak" a fejlesztő foglalkozások lehetőségét.

Mindenek előtt szükség van arra, hogy felmérjem a gyermek képességeit. Ez az Állapotfelmérés azonban nem egy hagyományos feladatlapos, tesztelős "felmérés"! 

Ahhoz, hogy megismerjem a gyermeket, mesélek neki. Kalandozni indulunk, együtt. A mesébe beleszövöm a játékokat, amiket szívesen, örömmel él át. A foglalkozás során fény derül az erősségeire, gyengeségeire, kijelölhető a fejlesztés iránya. 

A továbbiakban a szülővel megbeszéljük a foglalkozások gyakoriságát és a program hosszát. 

A Foglalkozások 50 percesek, hasonlóképp mesékre épülnek. A gyermek számára egy óra játék, ám ami mögötte van, az felbecsülhetetlen értéket ad. Észrevétlenül tanulja meg azokat a képességeket, amik számára eddig nehézséget okoztak, és amiknek a hiánya az iskolában sajnos kudarcélményekhez vezetne. 

Ha pedig már iskolás a kisgyermek, és valami miatt nehéz számára az olvasás, az írás, a számolás, nem érti meg, amit kérnek tőle, vagy lassúnak ítélik a tempóját, esetleg nehezen tájékozódik az őt körülvevő térben... ha problémái vannak a tanulmányaiban, önértékelésében, vagy a magatartásában, akkor is szeretettel várom, hogy együtt, játszva pótoljuk be azokat a lemaradásokat, amik megakadályozzák őt a sikeres kiteljesedésben. Játsszuk le azokat a játékokat, amik eddig kimaradtak! 

A Mesés Állapotfelmérés során fény derül a gyermek aktuális állapotára, és a Foglalkozások során a történetekbe szőtt célzott játékokkal, gyakorlatokkal észrevétlenül felkészül az iskolakezdésre.

Mik azok a részképességek? 


A részképességek azok az alapvető képességek, amelyek segítségével a magasabb rendű pszichés funkciókat ki tudjuk alakítani, így pl. a beszédet, a gondolkodást, stb. A fejlődés egy későbbi szakaszában ezek képezik az olvasás, az írás, a számolás és az adaptív viselkedés alapját.

Tehát a részképességek megfelelő fejlettsége szükséges ahhoz, hogy sikeresen kezdődjön az iskola.

A részképességek 3-7,5 éves kor között fejlődnek intenzíven, tehát kb. óvodás korban.

Előfordul azonban, hogy valami miatt rendellenesen működnek, vagy esetleg hiányoznak. Ez tanulási vagy magatartási problémákat okoz.

Ha időben felismerjük a hiányosságokat, prevenciós foglalkozásokkal megelőzhetők az iskolai kudarcok, az önértékelési problémák, vagy a magatartászavarok.

Ebben tudok segíteni mesés, játékos foglalkozásaimmal. A gyermekek élményként élik meg a tevékenységet, megkapják azt a figyelmet és irányított fejlesztést, ami szükséges a sikeres tanulmányaikhoz.


Készítsd el weboldaladat ingyen!